home office

Zmiany w pracy zdalnej od 5 września 2020 r. Zobacz co się zmienia.

0 Comments

home office

Zmiany w pracy zdalnej od 5 września 2020 r.

O pracy zdalnej pisałam tutaj:

Czy to już koniec pracy zdalnej? Zmiany w przepisach od września 2020.

 

Wówczas, wskazywałam, że możliwość wprowadzenia pracy zdalnej na mocy tarcz antykryzysowych obowiązuje do 4 września 2020 r.

 

Sygnalizowałam również, że trwają prace nad ustawą o zmianie ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług oraz niektórych innych ustaw.

Jakie zmiany wprowadzają przepisy?

I tak, zgodnie z nową regulacją, na mocy art. 4 pkt 1 ustawy z 24 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r. poz. 1423), pracodawca może polecić pracownikowi wykonywanie pracy zdalnej nie tylko w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, lecz również w okresie 3 miesięcy po ich odwołaniu.

Przepis wejdzie w życie z dniem 5 września 2020 r.

Co to oznacza w praktyce?

Od 5 września 2020 r.  korzystanie z rozwiązania dotyczącego możliwości wykonywania pracy zdalnej zostanie wydłużone na cały okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ogłoszonego z powodu COVID-19, oraz w okresie 3 miesięcy po ich odwołaniu.

 

Innych zmian w zakresie pracy zdalnej nie wprowadzono.

 

Niemniej jednak, MRPiPS zapowiedziało nowelizację Kodeksu pracy, wskutek której świadczenie pracy zdalnej ma być możliwe również po upływie okresu obowiązywania rozwiązań zapisanych w tzw. specustawie. Aktualnie rozwiązania prawne w tym zakresie są konsultowane, tak aby zostały one zaakceptowane zarówno przez stronę społeczną – związki zawodowe oraz organizacje pracodawców.

Podstawa prawna:

art. 4 pkt 1 ustawy z 24 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r. poz. 1423)

Chcesz być zawsze na bieżąco?

Polub profil na Facebooku i otrzymuj powiadomienia o nowych artykułach.

Jeśli potrzebujesz pomocy w sporządzeniu wniosku o obniżenie wymiaru czasu pracy, bądź złożyłaś taki wniosek, a pomimo wszystko zostałaś zwolniona, napisz do mnie!

Joanna Cenkier 

Radca Prawny

Kancelaria Radcy Prawnego Joanna Cenkier

Skontaktuj się z nami.

Udostępnij

Leave a Reply

Related Posts